Nieuws vanuit het bestuur voor dit seizoen

Nog maar heel even voordat iedereen zich weer mag komen “uitleven” op de baan. Wij hopen dat iedereen gezond en wel de zomerstop is doorgekomen met niet al te veel onthoudingsverschijnselen omdat er geen badminton mogelijkheid in Assen was de afgelopen 6 weken. Voor diegene die wat opfrismateriaal willen: neem een kijkje op onze website die een link bevat naar heel veel informatie om jouw spel tactieken weer op te frissen.

Wij heten iedereen vanaf maandag 4 september van harte welkom terug op alle speellocaties. Dan starten ook alle trainingen weer.

Dit seizoen met een aantal aanpassingen:

1) Kleine aanpassingen van de speelmomenten en kleine wijzigingen/toevoegingen bij de trainingsgroepen. O.a. Maandag 1ste groep start weer om 19:30 i.p.v. 19:45 en op de woensdag start een extra beginnersgroep. Zie Speellocaties en tijdstippen.

2) Wij gaan op alle locaties de materiaal kastdeuren gedurende de hele speelavond/-ochtend op slot te houden. Dit is geen leuke maatregel maar wel noodzakelijk nu gebleken is dat diverse verdwenen rackets niet uitgeleend waren maar gestolen zijn tijdens speelavonden, de meeste op dinsdag maar helaas ook op de maandag. Dit waren o.a. nieuwe rackets uit de Intersport uitprobeertas en de (rood/blauwe) tas zelf. Wij als bcA hebben deze gestolen rackets en tas aan Intersport vergoed, wij hebben deze in bruikleen en betaalden de rackets aan Intersport als deze met korting aan leden verkocht werden. Tenslotte zijn er ook rackets van leden gestolen.

Wij hebben als vereniging de volgende maatregelen moeten nemen:
• Alleen de trainers openen de kast, halen de netten & de benodigde shuttles er uit en doen deze daarna meteen weer op slot!
• Leenrackets worden alleen door de trainer of een dienstdoende zaalcontactpersoon uitgereikt waarbij altijd op een registratielijst de namen worden bijgehouden wie een racket leent en terugbrengt op de speelavond.
• Op avonden waarop de speeltijd langer doorgaat dan de training, zorgt de dienstdoende zaalcontactpersoon dat leenrackets weer worden teruggeboekt en de materialen aan het einde van de avond in de kast en achter slot gaan. Trainer en zaalcontactpersoon dragen even kort over wie er nog een racket moet inleveren.

3) De gemeente wil dat alle verenigingen de eindtijd beter naleven. De zaal moet uiterlijk om 22:00 opgeruimd en leeg zijn. Dus niet meer tot 22:00 uur doorspelen maar 5 tot 10 minuten eerder stoppen om alles op te ruimen.

Wijzigingen binnen bestuur

Jammer genoeg is onze nieuwe secretaris Angela de Haas- Amatsaleh eind juni per direct gestopt met badmintonnen en haar functie in verband met andere werkzaamheden die op dit moment niet meer samengaan met badmintonnen. Gertie Kleijn zit dus noodgedwongen nog even aan als ad interim maar hoopt dat er snel iemand haar taken wil overnemen. Daarnaast is de voorzittersfunctie onbemand en voor penningmeester Klaas Koers is dit zijn laatste seizoen als ad interim.
Peter Huging, Tamiko Ruiter en Vedran Rak versterken het dagelijks bestuur als Algemeen Bestuurslid en hun inbreng en enthousiasme worden zeer gewaardeerd.
Voor het Dagelijks Bestuur van penningmeester, voorzitter en secretaris zoekt het bestuur op zeer korte termijn kandidaten die al langer lid zijn van de verenging, zelf actief te spelen en ruimschoots bekend te zijn met het reilen en zeilen van Badminton Nederland en de gang van zaken binnen de vereniging in het algemeen. Dit blijkt toch wel een must te zijn en minimale eisen voor deze functies. Ook om de continuïteit te waarborgen.
Aanmeldingen met motivatie en voorkeur voor functie mogen zo snel mogelijk naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. gemaild worden. Persoonlijk bespreken met 1 van de zittende bestuursleden mag natuurlijk ook altijd. Bij vroegtijdig meedraaien kan iedereen goed ingewerkt worden.

Extra ALV op dinsdagavond 7 november

In de kantine van de Timp van 19:00-20:00 uur met 2 agendapunten:
1) Bespreken en stemming voorstel van de werkgroep Erelidmaatschap/lid van verdienste
2) Verkiezing nieuwe bestuur kandidaten

Stukken worden uiterlijk 2 weken van te voren toegestuurd.

Jullie aanwezigheid wordt zeer op prijs gesteld!

Commissies

Er hebben niet alleen wisselingen in het bestuur plaatsgevonden, ook in de commissies zijn er vrijwilligers bijgekomen en/of uitgetreden:

  • Binnen de pr commissie heeft Jaap Bos afscheid genomen en zijn Michel Beukers en Eline Wester toegetreden als versterking.
  • De sponsorcommissie (Kees van Dijken) heeft versterking gekregen van Sander Robroch.
  • De jeugdcommissie (Gertie) heeft versterking gekregen van Janneke Brinkman en Richard Dengerink.
  • Bettine Tibbe heeft zich beschikbaar gesteld als vrijwilligers coördinator.
    Wil jij incidenteel bij losse 
    activiteiten of structureel op speelavonden of binnen een commissie de vereniging ondersteunen met een taak, meld jezelf dan alvast aan als vrijwilliger via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..
    Voor de Sportoriëntatiemarkt op zaterdag 16 september kunnen wij bijvoorbeeld nog veel hulp gebruiken tijdens de 4 mijl van Assen.

Graag attenderen wij jullie op 2 commissies die wat minder bekend zijn op de speelavonden maar
die speciaal voor onze leden zijn:

1) Lief en leed commissie, bemand door Els Timmerman: Als iemand langdurig uit de running is door ziekte, of bevallen is van een baby kan dit worden doorgegeven via de trainer aan de lief en leed of je kunt ook zelf een mailtje sturen naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. met de gegevens en omstandigheden over het betreffende lid waarvoor Els dan een passende kaart regelt.

2) Vertrouwenspersoon, bemand door Sylvia Herregodts. Voor als jij tijdens het badmintonnen, de training of in de kleedkamer in aanraking komt met vervelende zaken die (een grote) impact op jou hebben. Dingen waardoor jij je bijvoorbeeld niet veilig voelt en waar jij met de betreffende persoon/personen en/of met bemiddeling van de trainer zelf niet uit komt. En dingen die jij liever niet met het bestuur bespreekt. Blijf er niet mee rond lopen maar meldt dit dan bij Sylvia. Sylvia staat los van het bestuur en kan dan samen met jou zoeken naar de beste oplossing. Zij is bereikbaar via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of telefonisch via 06-45491725.