Update vanuit de TC over de gespeelde wedstrijden

De competitie is ondanks alle corona perikelen begonnen, maar ligt inmiddels ook al weer even stil.

Een update vanuit de TC.

Jeugd

Er spelen nu 3 jeugdteams binnen de Regio Competitie Noord. Voor een beginnersteam hebben we op dit moment helaas nog te weinig aanmeldingen. Gezien de onzekerheid rondom corona en het feit dat er bij thuiswedstrijden geen publiek aanwezig mag zijn, bij de uitwedstrijden alleen de teamcoach en chauffeurs naar binnen mogen en de kantines die dicht zijn, is dat ook wel begrijpelijk.

Jeugd 1 heeft inmiddels 4 wedstrijden gespeeld waarvan er 1 niet meetelt in verband met terugtrekking Racketeers J3. Jeugd 1 staat op dit moment 3de in hun poule van 6 met 14 punten, slechts 1 punt verwijderd van de 2de plaats (Drachten J1) en 7 punten verwijderd van de nummer 1 (Meppeler Meppers J2). Met nog 7 wedstrijden te gaan, liggen er nog genoeg kansen om hogerop te komen.

Jeugd 2 heeft tot nu toe 3 wedstrijden gespeeld. Jeugd 2 staat op dit moment 4de in hun poule van 7 met 13 punten, slechts 1 punt verwijderd van de 3de plaats (Appelscha J2), 3 punten verwijderd van de nummer 2 (Oosterwolde J1) en 17 punten verwijderd van de nummer 1 (Vrij Uit J1). Met nog 9 wedstrijden te gaan, zijn er veel kansen om winst te behalen.

Jeugd 3 heeft slechts 2 wedstrijden kunnen spelen en staat op dit moment samen met Nijeveen J3 op een gedeeld 3de/4de plaats in hun poule van 4 met o punten, slechts 6 punten verwijderd van de 2de plaats (Appelscha J3) en 18 punten verwijderd van de nummer 1 (Bahosa J2). Dit team is vorig seizoen in de starterscompetitie als winnaar in hun poule geëindigd en speelt dit seizoen in de competitie onder 13 jaar waarbij de tegenstanders teams hebben die al wat langer samen spelen. Pittige wedstrijden dus dit jaar waarbij de winst moeilijker te behalen valt maar waarin er veel groei mogelijk is. Met nog 7 wedstrijden te gaan liggen alle kansen nog open.

Senioren weekend

In de weekenden hebben we op dit moment helaas maar 1 senioren team. Zij spelen in de 7e divisie in een poule met 6 teams. Na 3 wedstrijden staan zij op de 3e plaats!

Mannencompetitie

De mannencompetitie is begonnen met een poule van 4 teams door terugtrekking van een 5e team. De bond wil er na 7 december een dubbele poule van maken zodat er meer gespeeld kan gaan worden.
Ons enige team speelt met wisselend succes en de verloren wedstrijden waren spannend en helaas op het nippertje verloren. Ondanks dat spelen wij met veel plezier!
De kantines zijn gesloten als we naar Stiens moeten, er is dus geen nazit en dat is jammer.

Senioren doordeweeks

In de door de weekse competitie spelen we met 2 teams. Het eerste team is vorig jaar gepromoveerd van de 3e naar de 2e klasse. Helaas ook in deze poule uiteindelijk slechts 4 teams, de bond heeft hier al een dubbele competitie van gemaakt. Je speelt dan dus 2 keer uit en 2 keer thuis tegen hetzelfde team. Ze hebben nu 4 wedstrijden gespeeld en staan 1e! Tegen Erica is nog niet gespeeld, dit was vorig jaar een grote concurrent, dit gaan spannende wedstrijden worden! Het nazitten wordt ook bij dit team erg gemist. Om de wedstrijden heen is er weinig contact met de tegenstanders helaas.

Het 2e team heeft nog maar 2 wedstrijden gespeeld in een poule met 6 teams. Ook hier veel spannende wedstrijden en worden puntjes bij elkaar gesprokkeld. Er zijn nog veel wedstrijden te gaan, er zijn nog volop kansen om een paar plekken te stijgen in de poule.

Wij hopen dat er dit seizoen nog wedstrijden gespeeld kunnen worden.
Als dit nog kan, dan wensen alle teams veel succes!

Namens de TC,
Gertie, Koos en Ingrid