Aan- en afmelden

Een belangrijk onderdeel van onze vereniging is de ledenadministratie. Hier houden we de contactgegevens van al onze leden bij en melden we onze leden aan of af bij Badminton Nederland. Adreswijzigingen en/of andere wijzigingen die van belang zijn voor het lidmaatschap dienen altijd doorgegeven te worden aan de ledenadministratie.

Aanmelden als lid

Wil je graag badminton een keer proberen, zonder direct lid te worden, dan kan dat. Iedereen mag 2 keer zonder verdere verplichtingen en kosten meespelen. Hierbij kun je zolang een racket van de vereniging lenen. Besluit je om lid te worden, dan kun je je inschrijven. Een nieuw lidmaatschap wordt aangegaan voor de periode tot het einde van het lopende seizoen (eind juni). Het lidmaatschap wordt na het eerste seizoen telkens stilzwijgend verlengd voor de duur van één kalenderkwartaal (drie maanden). Omdat bcA aangesloten is bij de Nederlandse Badminton Bond, word je ook automatisch lid van deze bond. De kosten hiervoor zijn inbegrepen in de contributie.

Om je aan te melden bij de vereniging kun je het inschrijfformulier hier downloaden. Deze kun je ingevuld en ondertekend inleveren bij één van de aanwezige bestuursleden op een speelavond of opsturen naar de ledenadministratie.

Inschrijfformulier nieuw lidmaatschap (PDF)
Inschrijfformulier nieuw lidmaatschap (Word)

Beëindiging van het lidmaatschap 

Het lidmaatschap kan uitsluitend schriftelijk (Ledenadministratie bcA, p/a Harm Boomstraat 8, 9406 JR Assen) of per e-mail (Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.) worden beëindigd bij de ledenadministratie met inachtneming van een opzegtermijn van één maand vóór het einde van een kalenderkwartaal.

Opzegging met ingang van het:

  • 1ste betalingskwartaal moet uiterlijk 30 november van het voorgaande jaar binnen zijn bij de ledenadministratie.
  • 2de betalingskwartaal moet uiterlijk 28 februari van het lopende jaar binnen zijn bij de ledenadministratie.
  • 3de betalingskwartaal moet uiterlijk 30 juni van het lopende jaar binnen zijn bij de ledenadministratie.
  • 4de betalingskwartaal moet uiterlijk 31 augustus van het voorgaande jaar binnen zijn bij de ledenadministratie.

Als bewijs van de schriftelijke afmelding ontvang je bevestiging van afmelding, met opgave van eventuele achterstallige contributie. Wordt de afmeldingsbevestiging niet binnen twee weken ontvangen, dan is de afmelding niet bij de ledenadministratie binnengekomen en moet een nieuwe afmelding verzonden worden.

NB: Competitiespelers kunnen alleen aan het eind van het seizoen (30 juni) opzeggen.

Beëindiging lidmaatschap formulier (PDF)
Beëindiging lidmaatschap formulier (Word)

Vragen

Meer (detail) informatie is in het huishoudelijk reglement terug te vinden.
Heb je nog vragen over contributies, aan- en/of afmelden, dan kun je contact opnemen met de ledenadministratie (e-mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.).

Contact gegevens

Algemene informatie: info@bcassen.nl

Redactie website: pr@bcassen.nl

Bestuurs bcA: secretaris@bcassen.nl